Affaldsplan:
Struer Kommune har udarbejdet en affaldsplan i samarbejde med Holstebro, Lemvig og Skive Kommuner.
En affaldsplan redegør for, hvordan status er på området, og sætter mål og rammer for, hvordan affald skal behandles i fremtiden. Der laves en ny hvert 6. år
Affaldsplanen er opdelt i to dele
- Målsætning og planlægning
- Kortlægning
Første del handler om målsætning og planlægning. Den beskriver kort baggrunden for det, man planlægger at gøre. Der igangsættes undersøgelser, for at finde ud af om der skal laves ændringer, i måden affald håndteres på. Og ud fra det lægges der planer for, hvad der skal ske i fremtiden.
Anden del viser en status for affaldshåndteringen nu, for eksempel: Hvor meget er der? Hvordan fordeler udgifterne sig mellem private og virksomheder?
Der kortlægges mulige fokusområder, hvor man vil satse ekstra. Desuden forsøger man at beregne affaldsmængder og økonomi for fremtiden.
Læs om målsætning- og planlægning
Læs om kortlægning